Feedback op de blokken:

 

Feedback blok 2 en 3:

Het verschil tussen blok 2 en 3 merk ik vooral dat ik voor mijn herkansing van blok 2 vooral veel uren heb moeten maken, maar dat ik dit in het begin van  blok 3 heb gedaan. Hierdoor kan het lijken dat ik niet zo veel heb gedaan in blok 3, maar dit is helemaal niet zo want ik heb maar 2 weken gehad in blok 3 om nieuwe uren te maken die niet bij mijn herkansing vak blok 2 hoorde. Ook heb ik geprobeerd voor mijn herkansing van blok 2 zoveel mogelijk uren te maken zodat ik minder hoefde te doen in blok 3 en naar mijn mening is dit zeker gelukt. Verder heb ik geprobeerd zo veel mogelijk uren te maken in blok 3 zodat ik nog maar enkele uren hoef te doen in blok 4, want het is zeer verveld als je de hele dag stage hebt gehad en je dan daarna ook nog aan persoonlijk leiderschap moet gaan werken. Toch vind ik dat ik in blok 2 en 3 grootte sprongen heb gemaakt en merk ik dat ik een hoop heb geleerd. 

 

Herkansing blok 3:

Voor de herkansing van blok 3 was er nog ene hoop te doen. Zo kwam vooral naar voren dat de ontvangen feedback niet goed gericht was op de acties. Hierom heb ik opnieuw feedback gevraagd aan de desbetreffende personen. Nadat een van de mensen van wie ik feedback had ontvangen niet reageerde heb ik deze weg gehaald en vervangen voor een ander persoon die wel tijd had om feedback op mijn acties te geven. Ook is de reflectie op mijn uitgevoerde acties te summier dus deze heb ik op een zo goed en duidelijk mogelijke manier proberen aan te passen. Over het algemeen was blok 3 een zeer druk blok. Hierom ben ik dus ook laat begonnen met mijn herkansing, maar heb ik deze bijna helemaal weten af te maken voor ik aan de stageperiode begon. Toch heb ik een hoop geleerd zeker met betrekking tot plannen. Dankzij mijn leerdoel plannen merk ik dat mijn uitstelgedrag verminderd is en dat ik projecten en andere zaken goed en op tijd af heb. het leerdoel mijn concentratie verbeteren is ook verbeterd, maar hier kan ik wel nog grote sprongen in maken.  Het leerdoel Engels verbeteren is handig voor in de toekomst en ik merk ook dat mijn woordenschat is verbeterd, maar ik zal in de toekomst moeten blijven oefenen om goed Engels te kunnen spreken. Mijn laatste leerdoel is presenteren. Dit vind ik het leukste leerdoel aangezien ik na een jaar merk dat ik presenteren een stuk leuker vindt. Eerst vond ik presenteren eng en niet zo leuk om te doen, maar nu sta ik er een stuk zekerder bij en vind ik het ook leuk om te doen. Het leerdoel waar ik dit jaar naar mijn mening het meest aan heb gehad is dan dus ook presenteren.

 

Blok 4: 

Tijdens mijn stage in dit blok heb ik van alles geleerd. Zo heb ik geleerd om een responsactie op te zetten en te verwerken, heb ik met vertegenwoordigers gezeten, heb ik een interne en externe analyse van het bedrijf gemaakt, heb ik geleerd hoe ik me professioneler kan opstellen tegenover klanten en collega's en nog veel meer. Toch moesten er tussendoor ook nog een paar herkansingen worden gemaakt en moest Persoonlijk leiderschap er ook nog tussendoor. Gelukkig maak ik sinds dit jaar planningen en heb ik dit goed weten te plannen. Iedere zaterdag en zondag was het tijd om PL bij te werken en op dinsdagen de andere Herkansingen. Door het maken van mijn planningen heb ik overzicht gekregen in mijn weken en heb ik naar mijn mening mijn laatste blok van PL goed afgesloten.  Door mijn uitstelgedrag kwam ik de laatste week voor het inleveren wel even in de stress, maar na een hele dag hard te hebben gewerkt heb ik deze toch op tijd weten af te maken. Terwijl ik met de site bezig was kwam ik er achter dat er een stukje overzicht miste op mijn site. Hierom heb ik besloten om 2 extra mappen toe te voegen namelijk 'reflectie blokken' en 'reflectie leerdoelen en acties'. Ook heb ik een vakje toegevoegd voor feedback, omdat uit mijn vorige beoordelingen bleek dat mijn feedback niet goed was. Dit heb ik laten aanpassen door de mensen die mij eerder al feedback hebben gegeven. Ook heb ik nieuwe feedback gekregen van 3 mensen op mijn stage en deze is te vinden in het vakje feedback samen met alle andere feedback van de vorige blokken. Verder heb ik mijn laatste uren gemaakt en deze zijn te vinden in urenverantwoording. Hieronder heb ik nog een kleine samenvatting gemaakt van het afgelopen jaar en hoe het is gegaan naar mijn mening:

Samenvatting van jaar 1 voor Persoonlijk Leiderschap:

Als ik terugkijk naar het afgelopen jaar zie ik een duidelijk contrast tussen mijn eerste blokken en het laatste blok. Zo begon ik heel zwak en maakte ik echt veel te weinig uren in de eerste 2 blokken. Hierdoor kwam ik ver achter te liggen en heb ik vaak mijn hoofd gestoten aan PL. Mijn grootste leerpunt voor Pl volgend jaar zal dan ook zijn dat ik niet alles moet uitstellen en dat ik beter teveel kan doen in de eerste blokken dan dat ik alles op het einde nog moet doen. Verder heb ik me naar mijn mening in de laatste 2 blokken echt laten zien en heb ik mezelf in vergelijking met de eerste blokken heel erg verbeterd. 

Dit blok stage doet mij heel erg goed en hier leer ik veel. Zoals eerder genoemd heb ik geleerd om een responsactie op te zetten en te verwerken, heb ik met vertegenwoordigers gezeten, heb ik een interne en externe analyse van het bedrijf gemaakt, heb ik geleerd hoe ik me professioneler kan opstellen tegenover klanten en collega's en nog veel meer. Hierin ben ik sterk gegroeid en deze acties kunnen mij dan ook gaan helpen om in de toekomst te groeien als young professional.